środa, 14 listopada 2012

TAG Liebster Blog

Witam wieczorową porą :). Bardzo Wam dziękuję za komentarze pod ostatnim postem, było mi bardzo miło :). W związku z tym, że ku memu zaskoczeniu, otrzymałam kilka zaproszeń do zabawy, jeszcze dzisiaj nie będzie książkowego wpisu. Jednak już za parę dni kiedy skończę czytać książkę możecie spodziewać się recenzji ;). A tymczasem zapraszam Was na tak pod tytułem "Liebster Blog". Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawili czytając odpowiedzi, ponieważ ja bardzo lubię tego typu zabawy i z przyjemnością biorę w nich udział :).

Zostałam zaproszona do zabawy przez Taki jest świat, Książki według Agniechy oraz Książki moim życiem. Bardzo dziękuję!

Zasady zabawy:
"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów wiec daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."


 Oto pytania od Kasi : 

1.  Książka to dla "mnie" ... ?
Moment oderwania się od rzeczywistości, wkroczenia w świat niezwykły, studnia wrażliwości i empatii.  
2.  Niespodzianka to dla Ciebie radość czy wprost przeciwnie i dlaczego?
Jako kobieta, niespodzianka wiąże się dla mnie z tysiącem różnych przeciwwskazań i  zobowiązań :). Jednak z czasem stałam się bardziej otwarta i uczę się cieszyć chwilą tak więc czasem marzy mi się jakieś porwanie sprzed domu wprost na lotnisko albo wyjątkowe przyjęcie-niespodzianka, w którym wszyscy wyskakują z szafy po zapaleniu światła :D.
3.  Na bezludną wyspę możesz zabrać 3 książki, które wybierzesz?
Nie mam jeszcze ulubieńca, z którym się nie rozstaję, tak więc wybrałabym dwie najgrubsze i najciekawsze książki jakie udałoby mi się znaleźć oraz Biblię - ponieważ ją można czytać wielokrotnie ze świadomością, że nigdy się nie znudzi oraz odnaleźć wskazówki jak żyć :) (jeśli oczywiście jest się wierzącym)
4.  Z czym kojarzy Ci się szkoła?
Z miejscem, w którym spędzam większość mojego dotychczasowego życia.
5.  Jaką książkę / książki poleciłbyś swojemu wrogowi, dlaczego właśnie tę / te, a nie inne?
Staram się unikać wrogów :)
6.  Twój blog jest dla Ciebie ... ?
Miejscem dzięki, któremu mogę poznać ciekawych ludzi :)
7.  Twój ulubiony film / y?
Ciężko stwierdzić jednoznacznie. Najwyżej oceniam m.in. :  "Kwiat pustyni", "Twój na zawsze", "Jak zostać królem", "Mr Nobody", "Służące".
8.  Jakim jesteś przyjacielem?
Hmm, chyba takim, który raczej stara się motywować,daje kopniaka w sytuacji kryzysowej i podnosi za fraki niż podaje chusteczki do wypłakania.
9.  Z jakiego gatunku literackiego najczęściej wybierasz książki?
Kryminał.
10.Spóźnienie to dla Ciebie?
Sama jestem osobą spóźnialską, więc nie działa mi to na nerwy. Nie warto tracić sił na przejmowanie się takimi drobnostkami :). Aczkolwiek nie lubię się spóźniać i kiedy wiem, że czas mija, gnam co tchu.
11.Z jakim autorem chcesz przeprowadzić wywiad i dlaczego?
 Myślę, że byłby to Nicholas Sparks, ponieważ po przeczytaniu książki "Trzy tygodnie z moim bratem" opowiadającej o jego życiu, uważam go za osobę niezwykle ciepłą i wyjątkową :) Chciałabym zadać mu kilka pytań.

Pytania od Agniechy : 

1. Gdybyś mógł (mogła) posiąść jedną nadprzyrodzoną moc, jaką byś wybrał/-a?
 Teleportacja :D
2. Co myślisz o wymianach książek pomiędzy blogerami i innymi czytelnikami?
Bardzo podoba mi się ten pomysł, ponieważ książka nie leży i nie kurzy się na półce, więcej osób ma okazję ją przeczytać - myślę, że najlepiej oddaje to cytat "Książka żyje tyle razy ile razy została przeczytana" :).
3. Czy zdarza Ci się czytać jedną książkę więcej niż raz? Jeżeli tak to podaj przykład (przykłady).
Rzadko, ale jest kilka książek, które chciałabym przeczytać po raz kolejny i kiedyś na pewno to zrobię, są to np. "Martwa natura", "W pajęczej sieci" - Joy Fielding , ponieważ chciałabym ponownie poczuć te emocje, jakie czułam podczas czytania :).
4. Którą ze swoich książek uratowałbyś/uratowałabyś z płonącego mieszkania?
Tyle ile zdążyłabym złapać :D. 
5. Czy zdarzało Ci się przeskakiwać między wierszami czytając książkę?
Staram się tego nie robić, ale owszem, kiedy opisy baaardzo się dłużyły, a ja czekałam aż wreszcie coś się wydarzy. 
6. Z którym bohaterem książkowym najbardziej się utożsamiasz i dlaczego?
 Niektórzy bohaterowie posiadają cechy, które posiadam, ale myślę, że więcej jest bohaterów, w których chciałabym się wcielić :).
7. Którą z książek najchętniej zobaczyłabyś na wielkim ekranie?
Jakiś czas temu powiedziałabym, że jest to "Cudze życie" Frederique Deghelt, ale ostatnio ku mojemu ogromnemu zdziwieniu zobaczyłam, że właśnie jej ekranizacja weszła do kin pod tytułem "Zakochana bez pamięci"!
8. Skąd wzięła się Twoja pasja do książek?
Kiedy byłam mała (7 lat?) poprosiłam mamę by zapisała mnie do biblioteki miejskiej i szybko wsiąknęłam w świat moli książkowych ;) 
9. Co byś zrobił/-a, gdyby jednego dnia zniknęły książki na całym świecie?
Zaczęłabym tworzyć własne i przekonywałabym ludzi z odrobiną talentu by robili to samo :)
10. Opisz siebie w trzech słowach.
Temperamentna, odmienna(od reszty), wrażliwa
11. Wyobraź sobie siebie za 10 lat. Gdzie jesteś, co robisz, z kim jesteś, jak wyglądasz?
Odnoszę sukcesy w pracy, życiu osobistym, jestem szczęśliwa i radosna robiąc to co kocham,  zachwycam urodą i pewnością siebie, przez co nie narzekam na brak mężczyzn haha :D

 
1.Twój ulubiony bohater literacki (i co w nim lubisz najbardziej)?
 Jednym z nich jest Jane Rizzoli z serii książek Rizzoli&Isles autorstwa Tess Gerritsen. Uwielbiam ją za jej silny charakter, pewność siebie i zabawne cięte riposty jakimi obdarza innych. A poza tym ja uwielbiam policjantki :D.
2.Jakie sporty uprawiasz?
 Nic konkretnego, lubię fittness, pływanie, jazdę na rowerze.
3.Dlaczego założyłeś\aś bloga?
 Uwielbiam prowadzić blogi, zdobywać internetowych przyjaciół, dlatego jest to dla mnie naturalne, że prędzej czy później założyłabym kolejnego po dłuższej przerwie bloga. Zdecydowałam się na blog czytelniczy, ponieważ od pewnego czasu czytywałam tego typu blogi i postanowiłam też spróbować swoich sił i podszkolić swój warsztat literacki pisząc recenzje :).
4.Komputer czy telewizja? 
Wybieram komputer, ponieważ jego możliwości są nieograniczone i zawsze można zastąpić telewizję oglądając ulubione seriale i programy na komputerze.
5.Twoje największe marzenie?
Myślę, że w tej chwili to banalne, ale jakże ważne - po prostu być szczęśliwą :). Jestem pełna obaw o swoją przyszłość i mam nadzieję, że uda mi się wybrać odpowiednią ścieżkę w moim życiu, dzięki której to osiągnę i nie zabraknie mi zdecydowania by z uśmiechem sięgnąć po to co daje los :)
6.Ulubiony gatunek muzyczny?
Nie posiadam :)
7.Co najbardziej lubisz w czytaniu książek?
To, że mogę przenieść się w zupełnie inny świat, stworzyć swój własny "film" w wyobraźni. 8.Słońce czy deszcz?
A odpowiem przekornie - deszcz :). Woda daje życie.
9.Ulubione wydawnictwo książkowe (może być kilka)?
Świat Książki, Wydawnictwo Otwarte 10.Twoja ulubiona pora dnia (i dlaczego)?
Wieczór - jest to dla mnie czas relaksu i przyjemnego odpoczynku - np. z książką lub przy ciekawym serialu :). 11.Uczysz się jakichś języków obcych (jeśli tak, to jakich)?
Angielski oraz Niemiecki. 
 
Moje pytania:
1. Książka, która Cię zszokowała?
2. Ulubiona stacja radiowa?
3. Co sądzisz o coraz popularniejszych ebookach oraz audiobookach? Korzystasz z nich?
4. Czym najczęściej kierujesz się wybierając książkę?
5. Jak reagujesz na "szał" wokół bestsellerów? Ulegasz czy bronisz się?
6. Czy masz czasami wrażenie, że w innym czasie odnalazłbyś/łabyś się lepiej? Jakich?
7. Wymarzone wakacje?
8. Jakie strony internetowe odwiedzasz najczęściej?
9. Jak dużą wagę przywiązujesz do wyglądu i mody?
10. Coś czego chciałbyś/abyś się nauczyć/zrobić w przyszłości?
11. Ile czasu w ciągu dnia spędzasz na czytaniu?

Nominuję:
Tylko kilka osób, ponieważ ciężko jest teraz odnaleźć osoby, które nie brały udziału w zabawie :).
Do następnego wpisu kochani :).

5 komentarzy:

  1. Widzę, że w wielu rzeczach się zgadzamy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo interesujących informacji;)
    Życzę jakiejś pozytywnej niespodzianki w najbliższym czasie;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi.
    Ja tam uwielbiam niespodzianki wszelkiego typu, oczywiście tylko te pozytywne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję nominacji do zabawy :)
    I ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Interesujące odpowiedzi :)

    Zapraszam na konkurs!
    Do wygrania hit ostatnich tygodni: książka "Ostatnia spowiedź" :)

    OdpowiedzUsuń